Wypadek w pracy w Anglii – wysokie odszkodowanie z Progressive Solicitors
Wiele osób, które ucierpiały na skutek wypadku w pracy w Anglii, nie stara się o uzyskanie odszkodowania. Przyczyny tej decyzji są różne, ale do najczęstszych należy brak świadomości, że poszkodowanemu należy się zadośćuczynienie finansowe, a także obawa przed długim i skomplikowanym procesem dochodzenia swych roszczeń. Dlatego też wychodząc naprzeciw potrzebom oraz wymaganiom osób poszkodowanych w różnego rodzaju wypadkach w pracy w Wielkiej Brytanii, kancelaria Progressive Solicitors oferuje swe usługi.
Jesteśmy specjalistami we wspomnianym zakresie. Działamy w branży od wielu lat, dlatego możemy zagwarantować pełen profesjonalizm, solidność oraz najwyższą jakość usług. Nasza wiedza oraz umiejętności owocują dużym gronem zadowolonych klientów, a także wieloma zakończonymi sukcesem sprawami. Do każdego przypadku podchodzimy indywidualnie i rzetelnie, mocno angażując się w prowadzoną sprawę. Dzięki temu możemy zapewnić, że zawsze dokładamy wszelkich starań, aby uzyskać pełne i możliwie najwyższe odszkodowania za poniesione obrażenia, jak również wydatki i straty.
Gwarantujemy stały kontakt z klientem, co pozwala na płynne, sprawne i bezstresowe przeprowadzenie danej sprawy. Zapewniamy kompleksową obsługę włącznie ze złożeniem niezbędnych wniosków, pomocą w zebraniu dokumentów czy prawidłowym wypełnieniu formularzy. Wszelkie negocjacje, mediacje oraz rozmowy z ubezpieczalniami prowadzą doświadczeni i wykształceni prawnicy.
Wypadek w pracy UK – prawa pracownika
W sytuacji wypadku w pracy w UK, którego skutkiem jest doznanie dolegliwości bólowych, urazu ciała czy też trwałego uszczerbku na zdrowiu, pracownik ma prawo do wystąpienia o odszkodowanie powypadkowe. Warunkiem do złożenia wniosku jest wystąpienie winy po stronie pracodawcy lub przełożonego. Co istotne, o odszkodowanie za wypadek w pracy w UK mogą się starać wszyscy pracownicy: zatrudnieni na etacie, pracownicy agencyjni, a także osoby samozatrudnione (tzw. self-employed).
Wypadek w pracy w Anglii – obowiązki pracodawcy
Podstawowym obowiązkiem pracodawcy w zakresie ochrony pracowników jest podjęcie wszelkich niezbędnych kroków mających na celu zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zatrudnianych osób. Każdy z pracodawców w Walii oraz Anglii ma również obowiązek posiadania polisy ubezpieczeniowej. W przypadku ewentualnego wystąpienia wypadku w miejscu zatrudnienia, odszkodowania wypłaca ubezpieczyciel, a nie sam pracodawca.
Ponadto do obowiązków pracodawcy należy również:
- kwestia upewnienia się, że platformy, drabiny czy rusztowania w miejscu pracy pozostają w dobrym stanie, wyposażono je we wszelkie niezbędne zabezpieczenia, a także przystosowane do realizowania konkretnych czynności;
- zapewnienie niezbędnych szkoleń oraz kursów, które pozwolą pracownikowi na bezpieczne realizowanie swych zawodowych zadań;
- systematyczne naprawianie oraz serwisowanie pojazdów mechanicznych, maszyn, urządzeń oraz innych sprzętów znajdujących się w miejscu pracy;
- stworzenie systemu pracy gwarantującego możliwie największe bezpieczeństwo pracownikom;
- zadbanie o to, aby schody, przejścia oraz korytarze były wolne od wszelkich potencjalnych przeszkód skutkujących poślizgnięciem się, potknięciem oraz upadkiem;
- przygotowanie oceny ryzyka (tzw. risk assessment) wszelkich wykonywanych przez zatrudnione osoby zadań;
- upewnienie się, że maszyny, urządzenia oraz inne sprzęty posiadają wszelkie konieczne elementy ochronne, które zabezpieczają pracownika przed bezpośrednim kontaktem z ostrymi lub ruchomymi częściami, np. wirnikami albo piłami;
- podjęcie wszelkich niezbędnych kroków celem ograniczenia albo zminimalizowania kontaktu z niebezpiecznymi, toksycznymi albo innymi groźnymi substancjami, mogącymi powodować oparzenia oraz inne uszkodzenia ciała;
- zapewnienie ochronnego ubioru w postaci kolczug masarskich, rękawic, kasków, odpowiedniego obuwia i okularów.
Co istotne, pracodawca odpowiada również za wypadki, które spowodują inni pracownicy. Jeśli więc na terenie zakładu doszło do groźnego zdarzenia w wyniku działania osoby zatrudnionej, za sytuację tę główną odpowiedzialność ponosi pracodawca.
Odszkodowanie za wypadek w pracy w UK – kiedy przysługuje?
Kiedy pracownik może ubiegać się o odszkodowanie za wypadek w pracy w Wielkiej Brytanii? Przede wszystkim ma on taką możliwość, jeśli ucierpiał w wypadku w miejscu pracy, który wydarzył się w wyniku działań innych osób. Pracownik ma prawo do uzyskania zadośćuczynienia pieniężnego w sytuacji wypadku będącego rezultatem:
- zaniedbania pracodawcy, jeśli nie zadbał on o bezpieczne środowisko pracy, nie zapewnił niezbędnych szkoleń itp.;
- nieprawidłowo używanego albo wadliwego sprzętu, maszyny lub innego urządzenia;
- błędu innego pracownika, który nie zachował koniecznych środków bezpieczeństwa;
- nadużyć przełożonych, nakazujących wykonywanie zadań niezgodnych z procedurami bezpieczeństwa;
- innego rodzaju przyczyn, które są niezależne od realizowanych przez niego działań.